Training

Succesvol in Sales

Morgen meer omzet

In deze training
Je krijgt van zeer ervaren trainers op klassikale wijze duidelijke kennis en inzicht over klantenpsychologie, onderhandelingsmethoden, accountmanagement, vraagtechnieken en nog vele andere onderwerpen die je voor je sales werkzaamheden nodig hebt. Je gaat ontwikkelen, groeien en kennis op doen die je gelijk de volgende dag toepast in je verkoopgesprekken.

Na deze training
– Kan je menselijk gedrag vanuit een psychologische benadering herkennen en leer je op gelijk niveau te communiceren
– Bereik je sneller en efficiënter je gestelde doelen
– Weet je alles over je type klant en de meest voorkomende bezwaren
– Pas je effectief accountmanagent toe
– Kan je verschillende vraagtechnieken gebruiken en weet je het verschil tussen acquisitie en relatiebeheer

Doorlooptijd
De training wordt in 5 dagen verspreid over 2 maanden gegeven.

Startdatum
Vrijdag
15 Maart 2018

Tijden
Tweewekelijks op vrijdag
9:00 tot 16:30 uur

Aantal deelnemers
Maximaal 8

Deelnameprijs
€1.895,-

Succesvol in Sales

Morgen meer omzet

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Je kent de ins- en outs van het salesproces en voert regelmatig salesgesprekken met deze groep klanten. Hoe zorg je ervoor dat je een duurzame relatie opbouwt? Door een volwaardig en kundig gesprekspartner te zijn. In deze training laten we je zien hoe een accountmanager zijn kracht kan gebruiken om de onderscheidende factor te zijn tussen klant en organisatie. Morgen meer omzet. Voor wie wilt groeien.

Dag 1: Klantenpsychologie in theorie en praktijk

  • Herkennen van menselijk gedrag vanuit een psychologische benadering op basisniveau
  • Het leren communiceren op gelijk niveau met klanten die op emotionele, economische en/of productkwalitatieve gronden zaken willen doen; de praktische handvatten van de relatie-inkoper, de prijsinkoper en de kwaliteitinkoper.

Op eenvoudige wijze word je opgeleid om klanten in te schalen in de wijze waarop ze het effectiefst te benaderen en te bereiken zijn. Iedereen weet dat verkoop mensenwerk is en in deze training leer je de ins- en outs van klantenpsychologie in de praktijk.

Dag 2: Bezwaren weerleggen

  • Typen klanten en hun meest voorkomende bezwaren
  • Omgaan met koopweerstanden
  • De argumentatiefase succesvol doorstaan
  • Bezwaren door concurrentie-aanbiedingen en prijs weerleggen
  • Onderhandelingsmethoden; sandwich-methode, prijsverkleining versus prijsvergroting, prijsverschillen durven benoemen, korting; voor- en nadelen.

Veel verkopers voelen zich onzeker door op- en aanmerkingen van klanten op product, organisatie, persoon en/of (vooral) prijs. Daarnaast blijven ze door die onzekerheid in de veilige modus door zich als een adviseur te gedragen in plaats van verkoper die geen genoegen neemt met het antwoord nee.

Dag 3: Accountmanagement in theorie en praktijk

  • Onderkennen van de verschillen tussen korte termijn omzet en lange termijn omzet
  • Kiezen tussen de psyche van de verkoopgedachte versus de marketinggedachte
  • Het bedienen van klanten nu en later
  • Socio-emotionele versus instrumentele relaties met een klant

Tevredenheid en een goed imago tellen zwaar. De vraag is of elke order en elk contact wel datgene oplevert dat we ververwachten. Tevens gaat het er niet altijd om welke omzet of welk contact is binnengehaald, maar voornamelijk wat aan omzet is blijven liggen en hoe we daar nog vat op krijgen en houden. In dit trainingsdeel word je geactiveerd om een andere kijk op mensen, verkoop en prestatie te toetsen in je dagelijkse acquisitie.

Dag 4: Communiceren ten dienste van klant en organisatie

  • Vraagtechnieken leren gebruiken bij verschillende typen klanten
  • Verleggen van grenzen op het gebied van sociale advisering
  • Onderzoek plegen bij het uitblijven van efficiency en resultaat
  • Het verschil tussen doorvragen en doordrammen
  • De verschillende werelden van acquisitie en relatiebeheer

Soms durf je bij bepaalde klanten niet tot de vraagstelling over te gaan, of weet je niet hoe. Vaak heb je niet door dat de inkoper bij de besluitneming een duwtje in de rug verlangt, of juist geïnteresseerd is in persoonlijke gesprekken; het omzet gunnen. Menig verkoper weet zich geen raad met stiltes die inkopers kunnen gebruiken. Dit trainingsdeel helpt je zeer zeker over bepaalde grenzen en schaamte heen.

Dag 5: Timemanagement en persoonlijke effectiviteit

  • Registratie van activiteiten in de tijd
  • Verkoopacties leren organiseren
  • Zelfmanagement gebruiken
  • Persoonlijke doelen in combinatie met zakelijke doelen hanteren, plannen, meten en leren bijstellen.

Veranderen is moeilijk. De terugval naar eerdere patronen kunnen we met deze dag sterk reduceren. Daarbij wordt aangeleerd welke klanten welke inspanning verdienen. Als we altijd ja zeggen, hebben we altijd omzet. Als we ook een keer nee durven zeggen, hebben we ook een keer winst.

Dag 6: Examen

Het 6e dagdeel zal gebruikt worden om het examen af te nemen.

 

Studiebelasting
In uren per week: 4
Opgebouwd uit 3 uur les per week
1 Uur E-learning per week

Doelgroep
De training is voor iedereen in een salesfunctie of -omgeving. Maar het is ook bedoeld voor aanstormend talent wat zich wilt voorbereiden op een salesfunctie.

“Het fijne aan een klassikale training is dat ik gelijk kan sparren met collega’s uit het vak. Je leert van de trainer, en elkaar.”

Instapniveau
Voor het volgen van de training is geen vooropleiding vereist.

Het niveau van de training
De training is op MBO-niveau.

Er is géén vrijstellingenbeleid van toepassing

Stap 1: De intake
Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats. Deze intake bestaat uit twee gedeeltes. Een telefonisch gesprek en daaropvolgend een online intake, waarbij je gevraagd zal worden een aantal vragen in te vullen. Op basis van het gesprek en de resultaten plaatsen we je in een trainingsgroep die het beste aansluit bij jouw leerdoelen. Hierdoor zit je altijd met andere deelnemers die trainen op hetzelfde niveau en haal je het hoogst mogelijke rendement uit de training

Stap 2: De training
De training vindt klassikaal plaats. Het programma kenmerkt zich door praktijkgerichte opdrachten, theoretische inzichten en wordt gegeven door een pragmatisch trainer.

Elke week heb je een lesdag. Dit houdt in dat je wekelijks de geleerde theorie in de praktijk kan brengen. Onze trainer zorgt ervoor dat je alle kennis in huis hebt om dit succesvol te doen. De eerstvolgende lesdag wordt vervolgens besproken hoe het is gegaan en waar er verbeterpunten liggen.

Stap 3: Examinering
De opleiding wordt afgesloten met een examen. Dit examen zal klassikaal gemaakt worden. De beoordeling hiervan tref je een week later in de bus aan. Het volledige rapport bestaat niet alleen uit je examencijfer, maar ook uit de door jou behaalde resultaten in de Aspire Academy.
Bij een voldoende ontvang je een erkend PMC Groep certificaat. Heb je het niet gehaald? Geen zorgen, er zijn meerdere herkansingsmogelijkheden.

Stap 4: Borging
Vanaf de laatste trainingsdag biedt de PMC Groep je een E-coach aan. Deze E-coach geeft je de mogelijkheid om, wanneer je het nodig hebt, ondersteuning te vragen. De E-coach kan je vervolgens helpen om de geleerde theorie praktisch in te zetten. Ook is hij aanwezig voor alle andere vragen. Je krijgt ook toegang tot de Aspire Academy, een digitale leeromgeving, met allerlei handige hulpmiddelen en theoretische kennis.

In de brochure

Algemene informatie
– Doorlooptijd
– Startdatum
– Tijden
– Aantal deelnemers
– Deelnameprijs

Programma
– Programma-onderdelen

Online academy

Informatie over de PMC Groep

Beschrijving
– Beschrijving van de training
– Leerdoelen
– Doelgroep
– Instapniveau
– Trainingsniveau
– Vrijstellingenbeleid

Procedure
– Intake
– Training
– Examinering
– Borging

Succesvol in Sales Training PDF

Brochure in PDF formaat.

aspire: sterk verlangen, streven naar: aspire after, aspire to. naar iets streven: ambiëren

Leren bij de PMC Groep gaat ook door buiten de training. Met onze Online Academy heb je overal en 24/7 toegang tot het lesmateriaal.

 

– Online leerplatform van de PMC Groep- Ondersteunend aan de klassikale training
– Online en overal toegang tot het volledige lesmateriaal
– Tentamens, examens en tussentijdse quizzes kunnen overal online worden gemaakt
– Handige inzicht-tools voor de leidinggevende
– Opdrachten en assignments kunnen online ingeleverd worden
– Kan worden voorzien van feedback door de trainer
– Nieuwe contactmogelijkheden met de trainer, waaronder video-sessies
– Handige online database met tools zoals zelf-testen of documenten zoals formulieren

Het programma vindt plaats op de volgende data:

Dag 1: 15 maart
Dag 2: 29 maart
Dag 3: 12 april
Dag 4: 26 april
Dag 5: 10 mei
Dag 6: 24 april

Prijs

De deelnameprijs van €1.895,- is inclusief intake, syllabus, trainingsmaterialen, uitgebreide lunch en officieel PMC certificaat. Exclusief BTW.

Informatie aanvragen voor deze training