Sales 

Verkopen is en blijft mensenwerk.

Mensenkennis is de basis voor effectieve klantcontacten, net zoals assortimentskennis dat is. De trainers van de PMC Groep zorgen ervoor dat het kennisniveau van deze twee factoren stabiel in evenwicht komt.

Het doel van onze verkooptrainingen is dat verkopers binnen 60 seconden weten met wat voor type klant ze zaken gaan doen om te voldoen aan de uiteenlopende verwachtingen die klanten nu eenmaal hebben. Ze laten blijken opgeleid zijn om elk type klant een voorstel te doen dat perfect aansluit bij een persoonlijke, economische of organisatorische behoefte.

Sales aanpak

Onlosmakelijk verbonden is dat verkopers en accountmanagers in staat moeten zijn om initiatief te nemen en te houden, bijvoorbeeld dat ze durven om de order te vragen. Een veelvoorkomend probleem dat voor onze opdrachtgevers een belangrijke reden is om te trainen. Een actueel doel vanuit de verkopers is vaak de stille behoefte om zelfvertrouwen te ontwikkelen om naast vertrouwd relatiebeheer ook acquisitie te plegen.

De wil en het inzicht in de noodzaak ervan is er vaak wel, maar de durf niet.

Niet alleen de verkoopcultuur wordt ingevuld, maar ook de verkoopstructuur zoals:

  • De verandering van orderophalen naar accountmanager
  • Inzicht in andere organisatieprocessen
  • Omgaan met doelstelling en resultaat
  • Economisch omgaan met verkoopinspanning
  • Verbeteren van de sales dialoog

De PMC Groep zorgt ervoor dat je sales afdeling efficiënter wordt en de organisatie de resultaten krijgt die ze verlangt. We brengen dit allemaal bij elkaar tot een maatwerk sales traject. Trainen is een investering waarmee je je verkopers het gereedschap geeft om de omzet doelstellingen te behalen.