22 okt 2019

Géén oude schoenen weggooien

Personeel wat vaker opgeleid wordt, zal over het algemeen productiever zijn en meldt zich ook minder vaak ziek. Hierdoor zullen ze zeker gemotiveerder zijn en hebben op die manier de mogelijkheid om te groeien en ambitieus te zijn. Dit heeft als gevolg, dat ze langer bij uw bedrijf blijven en behoudt je de kennis en kunde binnen het bedrijf.

Ik ben van mening, dat beter opgeleid personeel minder fouten maakt, dit zorgt voor een beter product en betere dienstverlening. Een positieve consequentie hiervan is, dat klanten tevreden zijn en makkelijker bij u zullen blijven. De regelwetgeving betreft arbo en milieu verandert regelmatig, dus om de concurrent een stap voor te zijn is het belangrijk om daar je personeel vertrouwd mee te maken. Professionaliteit is immers heel belangrijk.

Laat ook eens via social media weten, welke opleidingen je werknemers heeft laten volgen. Op deze manier zien je klanten dat je een goede werkgever bent met hart voor zijn personeel. Dat schept vertrouwen. De achterliggende gedachte hiervoor is dat wanneer iemand goed voor zijn personeel is, hij dat zeker voor zijn klanten zal zijn.

Weet waar je personeel staat en waar wil je als organisatie naar toe? Dit is een vraagstuk wat je als ondernemer regelmatig onder de loep moet nemen. Kortom, stilstand is achteruitgang qua opleidingen en kennis.

Moraal van het verhaal:

Poets uw medewerkers wat op en ze zullen glanzen, als nooit tevoren!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *